torsdag 6 april 2017

R.I.P Gosis

Innan jag börjar med detta inlägg vill jag bara säga ett par saker. Först, jag mår inte bra av detta men det har blivit bättre och det är precis på gränsen till att jag ska prka skriva detta. Så, blir det  väldigt rörigt så snälla ha förståelse för att jag inte mår bra. Det andra var, snälla INGEN DISSKUTION! Ni får absolut kommentera tröstande daker som "stackare" osv. men jag vill INTE ha något "det var inte ditt fel" , "du kunde inte ha gjort något" osv. Jag vet, detta är BARA för att vara snälla och jag uppskattar det massor men får jag en sådan kommentar kommer jag automatiskt bara kasta en massa saker mot dig, jag vill inte bråka men det blir bara så, jag kommer bara säga at du har fel och det kan tolkas så dåligt... Detta med att prata med folk för att det ska bli bättre har jag redan testat. Det gav inget resultat utan jag började bara gråta. Nu till det vi skulle prata om.

Som ni kanske fördtår av rubriken är Gosis död. (Ni som inte vet vem Gosis är/var, kort sagt, min kanin) Detta kom som en shock, ja, hon var sjuk, det flrstår jag så här på efterhand... Men så myckeg tänkte jag inte då, mågra dagar hade hon inte ätit något, nästan, det är helt normalt hos min andra kanin att ha perioder då hon inte äter men hos Gosis var det inte normalt, jag tyckte det var lite konstigt men inte så pass att jag började undra... Jag hittade också något som liknade ett stort sår på magen på henne men jag var kort sagt, för lat för att göra något åt det. Men i torsdags för exakt två veckor sedan var jag hos henne på morgonen och hon satt så väldigt stilla, onte heller likt henne, hon bara satt där, andades gjorde hon men hon satt stilla och vägrade flytta, jag sa till mamma lite snabbt att Gosis inte åt något och bara satt stilla, men jag hade bråttom till skolan och han därför inte göra något. Jag var självklart rädd men jag glömde det under dagen. Jag gjorde inget åt det när jag kom hem då det för länge sedan var glömt, jag satt vid datorn nästan hela eftermiddagen och hade ett jätteroligt event med SRG, jag hade lämge varit utmattad och mått rätt dåligt men idag vände det, jag var glad igen. Jag gick nöjd upp mot huset där vi har kaninen. Sen så gick jag fram till buren där Gosis bodde, hon låg utsträckt och rörde sig inte, hon var död. Det syntes lång väg, ändå sprang jag fram till henne och drog fingret igenom hrnnes päls, hon var död, hon var stel och kall och rörde sig inte. Jag sprang in till mamma, halvt gråtandes och slrek att Gosis inte rörde sig, hon följde med in och jag lyfte upp den stela kroppen, jag berättade vad som hänt och började nu gråta på riktigt, mu grät jag och slutade inte helt förän efter ett dygn. Jag åt inget, jag sa inget, jag bara grät, grät och grät. Jag gock till skolan dagen efter men det var det svåraste jag gjort att hålla mig från gråt hela dagen, jag höll mig undan, gömde mig i nån liten lekstuga på rasterna och grät igen.
Jag har aldrig trott på gud men när sådant här händer så funderar jag mycket på gudar och sådant... Min första tanke var att om det finns någon gud är han elak! Varför skulle OSKYLDIGA stackars Gosis straffas för mina fel? På senare hand har jag mer tänkt att om han finns vill han att jag ska bättra mig på allt, jag har inte varit någon bra kaninägare, jag har fått släpa mig till kaninerna för att ta hand om dem, slarvat, inte städat varje dag, sällan tagit ut dem mm. I och med Gosis död så bestämde jag mig för att bättra mig. Jag ska ta hand om Rosis bra, så bra jag bara kan. jag vill ge Rosis det Gosis inte fick. Jag ska också vara snällare när det gäller familjen och hemma, jag ska kunna släppa dator och surfplatta når jag blir tillsagd, hjälpa till att duka, göra mat mm. Jag ska bli bättre och finns det en gud är det tydligt det han vill.

Nu vet ni historian, jag har stora skuldkänslor men det är inget någon av er kan bota. det kommer försvinna. jag måste gå vidare men det tar tid, det är bara att acceptera. Fortfarande om jag ser en vit plastpåse i min trädgård rycker det till i alla muskler och jag springer dit, jag hoppas att detta släpper snart... Jag blir bara ledsen av det... En till sak som är jobbig och påminnef mig om detta är Gosis tomma bur. ibland glömmer jag och går till buren för att klappa/ta hand om henne... Jag vill just nu bara ta ut Rosis och ställa undan den gamla buren (har kaninern... menade kaninen inne i ett kallt hus på vintern och ute på de resterande årstiderna)

Det var väl det jag hade att säga... Lite bilder finns nedan om ni vill se också, hej dåå! ♡







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar